Summit 2018

9. ročníku Učitelského summitu se 10. března 2018 zúčastnilo 123 učitelů a ředitelů škol. I na letošním setkání vládla velice přátelská atmosféra plná inspirace a nadšení. Další setkání pedagogů a technologií Apple se tedy opět skvěle vydařilo a vy si jej můžete připomenout právě na těchto stránkách a těšit se na další setkání.

Děkujeme všem za účast a za pozitivní zpětnou vazbu.

Spolecna Foto

Více fotografií ze summitu zde

Napsali o nás:
www.iPure.cz – Učitelský summit 2018: Roboti do každé třídy
www.ozobot.sandofky.cz – Učitelský Summit 2018 – workshop
www.i-sen.cz – Aurasma, vlastně HP Reveal na Učitelském summitu 2018
www.i-sen.cz – Ozoboti a my
www.zshu.sk – Naša škola opäť na učiteľskom summite v Prahe

Ohlédnutí za Učitelským summitem 2018

Již tradičně i letošní summitem nás provedli Jan Jílek a Petr Mára, ten letošní summit rozjel svou přednáškou o tom, jaké nové technologie nás nejvíce ovlivní v brzké budoucnosti.
Podle něj to budou virtuální realita, rozšířená (augmented) realita, blockchain a umělá inteligence.
Jeho hlavní radou, jak se s tím vypořádat, je nesnažit se strojům konkurovat a zachovat si hlavní výhodu, kterou proti nim máme, a tou je lidskost.

Slávek Hora a Petra Boháčková ukázali, jak může vypadat zábavná výuka dějepisu s pomocí iPadu a aplikací Aurasma. Předvedli nám také úžasné využití rozšířené reality ve výuce s aplikací Metaverse.

Přednášející Vladimír Bílek ukázal, jak lze iPad využít při hodině tělesné výchovy. iPady dětem pomáhají tím, že se natočí a ihned samy vidí své chyby, jako to dělají profesionální sportovci.

Jaroslava Sudzinová nám ukázala, jak lze iPad využít při výuce biologie. Například ani pitva žáby není s iPadem žádný problém! Stačí v aplikaci nakreslit kudy povede řez a děti hned vidí žáby vnitřní orgány.

Následovala hodina plná inspirace, ta letos začala prezentací Jaroslavy Divoké, která předvedla, jak pro výuku středoškolské matematiky používá aplikaci Techambition.

Jak se při hodině angličtiny projít po New Yorku nám ukázala Tereza Havránková. Letenky nejsou třeba! Stačí iPad a aplikace s interaktivními procházkami.

Pavel Broža nám ukázal, jak vypadají jeho hodiny fyziky. Potřebuje kádinku a iPad. Ve svých hodinách zapaluje nejen různé chemické látky, ale hlavně všechny své žáky – pro vědu.

“Já jsem aplikaci půjčila taťkovi a dokázal mi narýsovat vepsanou kružnici během 10 minut.” Studentka JU ČB Marie Košinová předvedla aplikaci Sketchometry, která je díky ní od roku 2016 dostupná i v češtině. Hlavní výhodou této aplikace je, že byla primárně navržena pro dotyková zařízení a ovládání gesty, narozdíl od jiných aplikací, které z designu pro stolní počítače zdědily méně intuitivní ovládání.

Že je naprosto reálné zvládnout během jedné vyučovací hodiny pokus krystalizace soli od A do Z ukázal Radim Kusák. Díky časosběrným fotografiím si vytvoříte video celého pokusu, který trvá třeba dva dny, a pak jej dětem při hodině během pár minut promítnete.

Miroslav Alexovič se pustil do neprobádných vod a začal ve výuce používat Lego Boost. Jeho studenti týmově realizují robotické projekty od zadání až po finální prezentaci a hodnocení, vše s využitím iPadů.

Jarka Šiřická inspirovala učitele k využití iPadů v hudební výchově. Na summitu dirigovala propiskový orchestr složený z účastníků.

O moderování Hodiny plné inspirace a představení jednotlivých inspirátorů se opět skvěle postaraly Lenka Říhová a Iva Jelínková, které se svým projektem iSen nepřestávají inspirovat a motivovat učitele, aby inspirovali.

Workshop 1 – Pomůžeme vám začít.

První krůčky k tomu, jak používat iPad ukázaly Iva Jelínková a Lenka Říhová. Účastníci, kteří měli iPad v ruce poprvé, se dozvěděli, jak iPad funguje a jak se s ním pracuje.

Workshop 1Workshop 1

Workshop 2 – Rozšířená realita s Aurasmou

Některé nejnovější aplikace s rozšířenou realitou vyžadují minimálně iPad Pro. Můžete s nimi ale například honit po třídě bílého žraloka. Méně náročná je aplikace HP Reveal, dříve známá pod názvem Aurasma, která vám umožní na reálné předměty nalepit virtuální “auru”, kterou si může zobrazit každý, s kým ji sdílíte. Obrovskou inspirací pro využití rozšířené reality ve výuce byl workshop Slávka Hory a Petry Boháčkové.

Workshop 3 – Ozoboti nejen v informatice

Nápady na využití maličkých robotů Ozobotů nám ukázaly Hanka Šandová a Štěpánka Baierlová. Fantazii se meze nekladou, využít je můžeme snad ve všech předmětech. Žáky bude výuka stoprocentně bavit! ‬

Workshop 3Workshop 3

Workshop 4 – Rozšířit realitu? Rozšířit své smysly! Se senzory ožije fyzika i chemie!

“To už je psychopakárna, když máte zrychlovat nebo zpomalovat podle grafu. Takže děti musí reálně umět číst grafy, aby pochopily, co se od nich chce.” Na workshopu Miroslava Staňka mohli účastníci přihlížet tomu, jak děti učit fyziku tak, že místo složitého vysvětlování teorie si na vlastní kůži vyzkouší, jak fyzikální zákony fungují. Třeba i v rámci soutěže, kdo vyrobí efektivnější termosku.

Workshop 4Workshop 4

Workshop 5 – ClassFlow – profesionální zdarma dostupné výukové prostředí propojující obrovský tablet v čele učebny s iPady v rukách žáků

Na workshopu Evy Dvořákové si účastníci vyzkoušeli prostředí Classflow, kombinující velkou tabuli/tablet v čele třídy s iPady jednotlivých žáků. Výuka je díky tomu nejen oživena moderními technologimi, ale do tvorby toho, co je na tabuli vidět, jsou v reálném čase zapojeni všichni žáci.

Workshop 6 – Sdílení s aplikacemi Flipgrid a Padlet

Prostor učebny někdy nestačí. Workshop Terezy Havránkové představil aplikace pro interaktivní sdílení výsledků práce. Zatímco aplikace Padlet funguje skvěle jako sdílená nástěnka pro fotky a poznámky, s aplikací Flipgrid se žáci mohou rychle podělit o krátká videa. Záleží jen na učiteli, jak tyto nástroje využije. V případě Terezy Havránkové k tomu patří klidně i vypuštění studentů na chodbu, aby během 5 minut natočili své příspěvky.

Workshop 6Workshop 6

Workshop 7 – Skupinová výuka připravená za 10 minut

Workshop s ukázkou přípravy skupinové výuky, která mezi žáky rozpoutá debatu o matematice si připravily Jaroslava Divoká a Lucie Tichá.

Workshop 7Workshop 7

Workshop 8 – Využitie robotických súprav a iPadov vo vyučování programovania v nižšom sekundárnom vzdelávaní

Jak do výuky informatiky zakomponovat robotiku a programování nám na workshopu ukázal Miroslav Alexovič a Janka Sudzinová.

Workshop 8Workshop 8

Workshop 9 – Jak spravovat iPady vzdáleně?

Kdo chce ve výuce používat nějakou technologii, musí se o ni umět postarat. Jak efektivně spravovat větší množství iPadů a jaké jsou k tomu aktuálně k dispozici nástroje, již tradičně ukázal a vysvětlil Petr Mára.

Devátý Učitelský summit je tedy za námi. Vítězům věcných cen gratulujeme, všem účastníkům děkujeme a těšíme se na shledanou, doufejme v hojném počtu, zase za rok na jubilejním desátém Učitelském summitu!

Již nyní to podle vyplněných dotazníků vypadá, že i letošní summit se líbil. Děkujeme!

Reakce na Učitelský summit od účastníků:

“Na učitelský summit se teším celý rok. Potkat tolik skvělých lidí na jednom místě je prostě zážitek. Načerpal jsem inspiraci a hlavně energii. Měl bych zase napsat nějaký příspěvek na můj web. Komunita lidí okolo iPadů je prostě boží !!!”

“Konečně ” Super AKCE! ” Inspirace pro začínající školy. Děkuji !”

“US je dávka pozitivní energie a inspirace. Děkuji”

“Velmi inspirativní, je vždy zajímavé opustit “ulitu” menšího města. Díky za toto setkání.!”

“Jsem opravdu mile překvapená, kam se posunulo dnešní škoství. Nejsem pracovníkem ze školství, svoje léta ve škole si pamatuji jako špinavé ruce od křídy a vodu z houby všude. Po dnešku bych si školu s iPady ráda zopakovala Mockrát Děkuji !!”